Allmän felsökning

Nedan är de vanligaste supportfrågorna, om du inte är i listan nedan, var god kontakta oss och en av våra rådgivare hjälper dig gärna.

Hur börjar jag med min RAVO-box?

Anslut bara RAVO TV-rutan till din TV och anslut den till en Internetanslutning och du kan börja titta på dina kanaler. Hela processen tar inte mer än ett par minuter!

Första gången du ansluter enheten kommer du bli uppmanad till en e-post- och telefonnummerlåda, detta krävs för att hålla reda på din garanti och se till att vi har dina kontaktuppgifter i vår databas för framtida referens.

Vilken garanti får jag?

Alla RAVO IPTV-enheter levereras med en års maskinvaru-garanti, kontakta din säljare eller kontakta RAVO om du har köpt produkten online för eventuella maskinvaruproblem med din enhet.

Hur kommer jag in i fliken Inställningar?

För att komma åt fönstret INSTÄLLNINGAR för din RAVO-enhet, klicka på SETUP-knappen på din RAVO-kontroller och välj önskat inställningsalternativ från vänster sida.

Hur får jag tillgång till de inbyggda apparna?

För att komma åt APPS-fönstret för din RAVO-enhet, klicka på MENU-knappen på din RAVO-kontroller och bläddra till höger tills du når det blå APPS-alternativet.

Min RAVO-box ansluter inte till Internet.

Se till att du har anslutit Ethernet-kabeln på baksidan av enheten, när den är ansluten kommer en ljus orange lampa att börja blinka.

Om du ansluter med trådlöst, klicka på SETUP-knappen på din RAVO-fjärrkontroll, välj alternativet NETWORK och aktivera den trådlösa anslutningen. Detta kommer att ge dig en lista över alla tillgängliga trådlösa anslutningar i ditt område, välj bara rätt anslutning och ange ditt trådlösa lösenord för att ansluta.

För bästa RAVO-upplevelse rekommenderar vi starkt att du ansluter med en kabelansluten anslutning istället.

Vilken Internethastighet behöver jag?

För att uppleva bästa kvalitet krävs följande Internetanslutning;

  • DSL-anslutning: 6 Mbps Internetanslutning.

För alla HD-kanaler skulle vi föreslå en Internetanslutning på minst 7 Mbps för att få bästa möjliga kvalitet.

Min fjärrkontroll fungerar inte

Se till att du har fullt laddade batterier i fjärrkontrollen. Om problemet fortfarande består ska du koppla från din trådlösa anslutning och inaktivera den trådlösa anslutningen från fliken Inställningar och anslut enheten med en kabelansluten anslutning.

Hur förnyar jag min prenumeration

Kontakta din säljare för att förnya din årliga prenumeration eller kontakta RAVO direkt om du har köpt din enhet online. Alla abonnemang som förnyas aktiveras direkt utan förseningar.

Kan jag spela in någon av kanalerna?

Ja, du kan, du kan spela in någon av kanalerna eller något av VOD-programmen med en extern USB-lagringsenhet. Anslut bara USB-lagringsenheten på baksidan av din RAVO-enhet och klicka på MENU-knappen på din RAVO-fjärrkontroll. Detta kommer att visa dig en blå TV-ikon, bläddra till höger tills du når RECORDINGS-ikonen, klicka på ikonen och klicka på den gröna knappen på din RAVO-kontroll enligt instruktionerna för att börja spela in din kanal.

Hur lång tid tar det för mig att få min online-order?

Det tar 5-7 arbetsdagar för din RAVO TV-box att komma till USA eller Kanada.

  • Full HD-kanaler

  • Barnsäkert lås

  • Favoriter

  • Bästa TV-upplevelsen

  • Flera språk

  • Dolby Surround